Translate

Zrozumieć Rzymski Katolicyzm - książka już dostępna na polskim rynku

Oto ważna informacja, którą KAŻDY katolik powinien usłyszeć!

Czy katolicyzm jest chrześcijański? Chociaż cały czas trwa debata, odpowiedź można znaleźć jedynie porównując doktryny Katechizmu Kościoła Katolickiego z 1994 r. z Pismem Świętym. Czy przeczytałeś Katechizm? Czy wiesz, czego naucza Kościół katolicki? Czy wierzysz, że ta religia zaprowadzi cię do nieba?

Autor urodził się i wychował w rodzinie i społeczności katolickiej. Ciekawość skłoniła go do przeprowadzenia wyczerpującego studium nowego Katechizmu i porównania jego nauk z Biblią. Rezultaty były szokujące! Jeśli nie masz czasu lub chęci na przeglądanie 750 stron nowego Katechizmu, musisz koniecznie przeczytać tę książkę. Autor zacytował, wyjaśnił i porównał ze Słowem Bożym 37 podstawowych doktryn z katolickiego Katechizmu.

Jeśli twoje wieczne przeznaczenie spoczywa w rękach Kościoła katolickiego, ważne jest, abyś dowiedział się, jak oficjalne doktryny katolickie łączą się z Pismem Świętym. Czy zgadzają się ze sobą, czy stoją w opozycji? Możesz być zaskoczony!
„Łagodnie napisana, ale wybuchowa książka, którą każdy katolik musi przeczytać”.

Przedmowa

Jako dziecko dorastające w domu rzymskokatolickim kwestionowałem wiele praktyk mojego kościoła. Na przykład jedzenie mięsa w piątki zawsze było grzechem, który wysłałby cię prosto do piekła. Potem, pewnego dnia… to już nie był grzech.
Zastanawiałem się:

• Czy Bóg naprawdę zmienił swój umysł?
• Dlaczego to tylko grzech w piątki?
• Jak Bóg powiadomił ludzi o tej zmianie?

Myślałem o milionach ludzi, którzy już umarli i poszli do piekła za popełnienie tego grzechu, i zastanawiałem się: „Czy Bóg uwolni ich teraz z piekła, przyniesie ich do nieba i przeprosi?” Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy wszystkie doktryny i praktyki twojego kościoła naprawdę pochodzą od Boga? Jeśli tak, ta książka zapewnia solidne odpowiedzi. Odkryjesz, jak Bóg traktuje około 37 najważniejszych nauk katolicyzmu, a wynika to prosto z jego słów zawartych w Biblii.
Pewnego dnia staniesz przed Bogiem i zdasz relację ze swoich przekonań. Ale wtedy będzie za późno, by cokolwiek z tym zrobić. Dlatego ta książka jest tak ważna. Używając prostego, łatwego do zrozumienia języka odpowiada na te ważne pytania, które tak długo cię niepokoiły. W obliczu wieczności nic nie jest ważniejsze.


Recenzje:

Mam na imię Kamil. Wychowany byłem w tradycji i nauczeniu Kościoła katolickiego. Przez długi czas wiele razy buntowałem się na to, co słyszę w kościele, ale nie potrafiłem mieć żadnej alternatywy, więc wierzyłem oraz szedłem za tradycją uznawaną, że nauczenie Kościoła katolickiego ma rację, bo potrafi to w jakiś sensowny sposób wytłumaczyć. Kiedy zacząłem poznawać prawdę, moje myślenie było często sprzeczne z nauczeniem kościoła, ale nie potrafiłem jakoś tego poprzeć słowem Bożym, wówczas została mi polecona właśnie ta książka.

Kiedy zacząłem czytać książkę, zauważyłem że w nauczeniu są przesłania o których nie miałem świadomości. Nawet nigdy w ten sposób nie myślałem i nie pomyślał bym, że można takie sprzeczne doktryny stworzyć. W związku z tym faktem pojawiały się różne emocje. Zawsze w takiej samej kolejności. Mianowicie kiedy było wyjaśniane stanowisko Kościoła wobec danej doktryny, pojawiały się bardzo negatywne emocje, np. złość, bezradność, bunt a nawet rozczarowanie. Kiedy pojawiało się Słowo Boże, które zaczynało wyjaśniać daną doktrynę, emocje ustawały i przychodziło wyciszenie oraz doświadczenie pokoju. Doznałem wiele uwolnienia i wolności po przeczytaniu prawie każdego rozdziału. Jestem Bogu wdzięczny za tę książkę, ponieważ objawia prawdę, która daje wiele do myślenia.

Podsumowując jest to wspaniała pozycja, która ukierunkowuje na Słowo Boże i pomaga zrozumieć myślenie katolika oraz jego związanie z tradycją. Sam zrozumiałem, że bardzo często szukałem tradycji a nie wiary, przez co byłem religijny i pobożny przez co pozbawiony relacji z Bogiem, stąd wynikało wiele problemów w moim życiu. Powiem tak: pozycja godna polecenia, ponieważ niesie uwalniające przesłanie, którego każdy powinien doświadczyć.

Kamil



Spis treści

Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  3
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Kto jest ostatecznym autorytetem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
37 doktryn katolickich
1. Zbawienie przez Kościół . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
2. Zbawienie przez dobre uczynki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
3. Kościół przebacza grzechy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
4. Jedyny prawdziwy Kościół . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
5. Chrzest zbawia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
6. Papież zastępcą Chrystusa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
7. Nieomylność papieża . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..55
8. Sakramenty zbawiają . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
9. Grzech zuchwałej ufności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
10. Chrzest niemowląt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69
11. Zróżnicowanie grzechów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  73
12. Transsubstancjacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
13. Eucharystia: zachowanie od grzechu . . . . . . . . . . . . . . . . 83
14. Eucharystia: pomoc zmarłym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
15. Maryja zbawia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .91
16. Maryja: zbawiona od urodzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
17. Maryja: wieczna dziewica . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .101
18. Maryja: źródło świętości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
19. Maryja: wstawienniczka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  109
20. Maryja: obdarowana modlitwą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  115
21. Maryja: królowa wszystkiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
22. Msza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .123
23. Czyściec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
24. Modląc się do świętych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
25. Modląc się za zmarłych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..135
26. Posągi i obrazy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
27. Bierzmowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .145
28. Wyznawanie grzechów księdzu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
29. Odpusty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
30. Interpretacja Słowa Bożego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .157
31. Modlitwa katolicka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..163
32. Pokuta katolicka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167
33. Czy katolicy są Chrystusem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
34. Czy 1,2 miliarda katolików może się mylić? . . . . . . . . . .175
35. Pojednanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .179
36. Celibat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
37. Ostatnie namaszczenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .187
Dodatek 1 Zamieszanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
Dodatek 2 Zaproszenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..195
Dodatek 3 Boże wołanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
Dodatek 4 Wolny, czy zniewolony? . . . . . . . . . . . . . . . . . .  207

Popularne posty