Translate

On nadłamanej trawy nie dołamie. Zostawił nam broń skutecznej modlitwy.

Słyszałem kiedyś śmieszną, ale ważną historię. Pewnego razu przyjaźniące się kura i świnia poszły razem na spacer. Po drodze weszły do kościoła, na którego drzwiach gwoździami przybito wielki plakat z następującym napisem: „Jutro rano – darmowe śniadanie z bekonem i jajecznicą dla biednych”. „Ojej, pomóżmy im i też im coś dajmy” – powiedziała kura do świni. Świnia odpowiedziała: „Łatwo ci mówić! Ty wystarczy, że oddasz jajka, ale ja – będzie mnie to kosztować moje życie”. Cóż za prawdziwa historia, naprawdę. Ponieważ Jezus oddał za nas życie, my również musimy oddać Jemu nasze życie w całości.

Jezus musi być Panem naszego życia

Równie ważne jest to, by Jezus kierował każdym obszarem naszego życia. Mamy w Nim trwać, a On w nas tak, abyśmy mogli wydawać owoc, bo bez Niego nie możemy nic uczynić (J 15:5). Poddawajmy się każdego dnia pod panowanie Jezusa Chrystusa. Niech On będzie centrum naszego życia!

 Bądź napełniony Słowem Bożym

Ważne jest również to, aby czytać i studiować Biblię każdego dnia tak, byśmy mogli wzrastać. Biblia mówi: „Wiara więc jest ze słuchania, a słuchanie – przez słowo Boże” (Rzym 10:17). Jeśli więc chcesz wzrastać i mieć więcej wiary, czytaj Biblię! Musimy być wypełnieni Słowem Bożym:

Słowo Chrystusa niech mieszka w was obficie ze wszelką mądrością, nauczajcie i napominajcie się wzajemnie przez psalmy, hymny i pieśni duchowe, z wdzięcznością śpiewając w waszych sercach Panu.

Kolosan 3:16

Mój przyjaciel Stephan próbował kiedyś przeprowadzić pewien eksperyment. Chciał wypróbować werset z Listu do Rzymian 10:17, który mówi o tym, że wiara przychodzi ze słuchania, a słuchanie przez Słowo Boże. Spróbował nie czytać Biblii przez trzy tygodnie tylko po to, by zobaczyć, co się stanie z jego wiarą. No cóż, nie dotrwał do końca tych trzech tygodni, ponieważ poziom jego wiary spadał drastycznie. Ponieważ nie podobało mu się to, zaczął na nowo czytać Biblię po mniej więcej tygodniu.

Bądź napełniony Duchem Świętym

Jak już pisałem wcześniej, zaraz po uwolnieniu powinniśmy być napełnieni Duchem Świętym. Biblia mówi również, że powinniśmy być pełni Ducha Świętego bezustannie:

A nie upijajcie się winem, w którym jest rozwiązłość, ale bądźcie napełnieni Duchem. (Efezjan 5:18)

Bycie napełnionym Duchem Świętym pomaga nam prowadzić lepsze życie chrześcijańskie. Duch Święty jest naszym Pomocnikiem i Pocieszycielem (J 16:7), ale jest też tym, który pomaga nam się modlić, jak powiedział Paweł w swoim Liście do Rzymian:

Podobnie i Duch dopomaga naszej słabości. Nie wiemy bowiem, o co powinniśmy się modlić, jak trzeba, ale sam Duch wstawia się za nami w niewysłowionych westchnieniach. A ten, który bada serca, wie, jaki jest zamysł Ducha, ponieważ według woli Boga wstawia się za świętymi. (Rzymian 8:26–27)

Módl się każdego dnia

Tak jak czytanie Biblii można porównać do jedzenia, tak modlitwę można porównać do oddychania. Nie tylko Duch Święty został nam dany jako pomoc w modlitwie, ale Jezus również dał nam pewien wzór modlitwy, nazywany „Modlitwą Pańską”:

Wy więc tak się módlcie: Ojcze nasz, który jesteś w niebie, niech będzie uświęcone twoje imię. Niech przyjdzie twoje królestwo, niech się dzieje twoja wola na ziemi, tak jak w niebie. Daj nam dzisiaj naszego powszedniego chleba. I przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili. I nie wystawiaj nas na pokusę, ale wybaw nas od złego; twoje bowiem jest królestwo, moc i chwała na wieki. Amen. (Mateusza 6:9–13)

Przyjrzyjmy się bliżej tej modlitwie, którą można modlić się codziennie, i to w bardziej żywy sposób, ponieważ jest w niej coś więcej niż tylko recytowanie wersetów.

a. Ojcze nasz, który jesteś w niebie.

Przez krew Jezusa mamy dostęp do naszego Ojca niebieskiego. Teraz możemy z Nim przebywać, mieć z Nim społeczność i wielbić Go.

b. Niech będzie uświęcone Twoje imię.

To daje nam możliwość uwielbiania i wywyższania imienia naszego Ojca niebieskiego.

c. Niech przyjdzie Twoje królestwo, niech się dzieje Twoja wola na ziemi tak, jak w niebie.

Oprócz spraw z naszego życia osobistego możemy modlić się o to, żeby królestwo Boże przyszło do naszej rodziny, do naszego kościoła, do naszego miasta i naszego kraju. Możemy modlić się o to, by Jego wola spełniła się we wszystkich tych sprawach, o które się modlimy, i że codziennie będziemy poddawać się Jego woli.

d. Daj nam dzisiaj naszego powszedniego chleba.

Modlenie się o chleb powszedni oznacza modlenie się nie tylko o codzienne pożywienie fizyczne, ale również o pożywienie duchowe. Oznacza również, że możemy modlić się o naszą pracę i finanse. W końcu to On jest naszym Zaopatrzeniem!

e. I przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili.

W tej części modlitwy możemy rozprawić się z naszymi grzechami. Musimy pytać Ducha Świętego, czy są obszary w naszym życiu, które nie są Bogu miłe. Następnie musimy je wyznać, ponieważ nie chcemy dawać diabłu żadnego prawa do nękania nas. Jest to również czas na to, by przebaczyć innym, którzy nas skrzywdzili lub wyrządzili nam zło. Następujący werset jest w tym przypadku pomocny:

Jeśli wyznajemy nasze grzechy, Bóg jest wierny i sprawiedliwy, aby nam przebaczyć grzechy i oczyścić nas z wszelkiej nieprawości. (1 Jana 1:9)

f. I nie wystawiaj nas na pokusę, ale wybaw nas od złego.

Kiedy wyznamy nasze grzechy i przebaczymy innym, możemy podjąć pewną „walkę w modlitwie” przeciwko złym duchom, które nękają nasze życie. Nałóż zbroję Bożą poprzez wyznanie swojej wiary i nie zdejmuj jej, ponieważ jako żołnierze musimy być świadomi taktyk wroga i musimy być gotowi w każdej chwili do walki.

g. Twoje bowiem jest królestwo, moc i chwała na wieki. Amen.

Raz jeszcze jest to okazja do oddawania Panu chwały. Podziękuj Mu za to, że zostałeś przeniesiony z mocy ciemności do królestwa Syna Bożego (Kol 1:13). Podziękuj Mu za to, że jesteś teraz uczestnikiem Jego mocy (Ef 1:19) i Jego chwały (2 Kor 3:18). Podziękuj Mu, że możesz wejść do wiecznego królestwa naszego Pana i Zbawcy Jezusa Chrystusa (2 P 1:11).

Wiedz, kim jesteś w Chrystusie

Bardzo ważnym elementem uwolnienia i pozostania wolnym jest świadomość tego, kim jesteśmy w Chrystusie. Książka pt. „Victory over the Darkness” (Zwycięstwo nad ciemnością) autorstwa dr. Neila T. Andersona mówi o uświadamianiu sobie potęgi swojej tożsamości w Chrystusie. Kiedy czytałem tę książkę, uchwyciłem się cudownej prawdy: Jestem święty! (1 Kor 1:2; Ef 1:1). Przedtem myślałem, że jestem zbawionym grzesznikiem. Myślę, że wielu chrześcijan tak sądzi. Jednak kiedy zdałem sobie sprawę, że jestem świętym, zacząłem myśleć inaczej i z tego powodu zacząłem inaczej się zachowywać! Doświadczyłem cudownej przemiany z powodu zmiany myślenia, tak jak Apostoł Paweł mówił w swoim Liście do Rzymian:

A nie dostosowujcie się do tego świata, ale przemieńcie się przez odnowienie waszego umysłu, abyście mogli rozeznać, co jest dobrą, przyjemną i doskonałą wolą Boga. (Rzymian 12:2)

Dobrym sposobem na uchwycenie się tych prawd jest rozmyślanie nad nimi i wyznawanie ich. Muszą stać się częścią nas! Poniżej znajduje się lista stwierdzeń, które mogą być wyznawane regularnie w celu zbudowania swojej wiary i tożsamości:

Jestem solą ziemi (Mat 5:13).

Jestem światłością świata (Mat 5:14).

Jestem synem Bożym (J 1:12).

Jestem przyjacielem Chrystusa (J 15:15).

Jestem wybrany i przeznaczony przez Chrystusa do tego, abym wyszedł i wydawał owoc (J 15:16).

Jestem świadkiem Chrystusa (Dz 1:8).

Jestem powołany przez Jezusa Chrystusa (Rzym 1:6).

Jestem sługą sprawiedliwości (Rzym 6:18).

Jestem sługą Boga (Rzym 6:22).

Jestem prowadzony przez Ducha, więc jestem synem Boga (Rzym 8:14–15).

Jestem synem Bożym przez wiarę w Chrystusa Jezusa (Gal 3:26).

Jestem wolny od potępienia (Rzym 8:1).

Jestem dziedzicem Boga i współdziedzicem Chrystusa (Rzym 8:17).

Jestem więcej niż zwycięzcą przez Chrystusa (Rzym 8:37).

Jestem dobrym żołnierzem Jezusa Chrystusa (2 Tym 2:3).

Jestem świętym (1 Kor 1:2; Ef. 1:1).

Jestem świątynią Boga (1 Kor 3:16).

Jestem świątynią Ducha Świętego (1 Kor 6:19).

Jestem połączony z Panem i jestem z Nim jednym duchem (1 Kor 6:17).

Jestem członkiem ciała Chrystusa (1 Kor 12:27).

Jestem nowym stworzeniem w Chrystusie (2 Kor 5:17).

Jestem pojednany z Bogiem przez Jezusa Chrystusa (2 Kor 5:18).

Jestem powiernikiem słowa pojednania (2 Kor 5:19).

Jestem ambasadorem Chrystusa (2 Kor 5:20).

Jestem sprawiedliwością Bożą w Chrystusie (2 Kor 5:21).

Jestem zdolnym sługą Nowego Testamentu (2 Kor 3:6).

Jestem dziedzicem Bożym przez Chrystusa (Gal 4:7).

Jestem pobłogosławiony wszelkim duchowym błogosławieństwem w miejscach niebiańskich w Chrystusie (Ef 1:3).

Jestem dziełem Boga stworzonym w Chrystusie Jezusie do dobrych uczynków (Ef 2:10).

Jestem współobywatelem i domownikiem Boga (Ef 2:19).

Jestem wyrwany z mocy ciemności i przeniesiony do królestwa umiłowanego Syna Bożego (Kol 1:13).

Jestem dopełniony w Chrystusie (Kol 2:10).

Jestem ukrzyżowany z Chrystusem (Gal 2:20).

Jestem umarły z Chrystusem (Kol 2:20).

Jestem umarły dla grzechu (Rzym. 6:2).

Jestem wraz z Jezusem pogrzebany w chrzcie (Kol 2:12).

Zostałem wskrzeszony z Jezusem przez wiarę (Kol 2:12).

Powstałem z martwych razem z Chrystusem (Kol 3:1).

Bóg ożywił mnie razem z Chrystusem (Ef 2:5).

Jestem ukryty wraz z Chrystusem w Bogu (Kol 3:3).

Zostałem posadzony wraz z Chrystusem w miejscach niebiańskich (Ef 2:6).

Jestem wybrany przez Boga, święty i umiłowany (Kol 3:12).

Jestem synem światłości, a nie ciemności (1 Tes 5:5).

Jestem świętym uczestnikiem powołania niebieskiego (Hbr 3:1).

Stałem się uczestnikiem Chrystusa (Hbr 3:14).

Jestem żywym kamieniem, budowanym w duchowy dom, i stanowię święte kapłaństwo (1 P 2:5).

Jestem rodem wybranym, królewskim kapłaństwem, narodem świętym, ludem nabytym (1 P 2:9).

Jestem narodzony z Boga i zły nie może mnie dotknąć (1 J 5:18).

Powyższy fragment pochodzi z mojej książki " Jak zerwać więzy religijne", którą możesz zakupić na tej stronie.

Popularne posty